Войти на сайт

Авторизация, ждите ...
×

ТЕМА: [VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы)

[VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы) 5 года 10 ч. назад #109812

  • Dmy
  • Dmy аватар
  • Вне сайта
  • Заблокирован
  • Сообщений: 1142
  • Спасибо получено: 2477
  • Поддержка ФондаОраторДаритель СтимкеяПроект месяца 3 местоРазработчикВетеранЗа 2 место на конкурсе маппингаУчительПаладинПрограммист Ruby
Скрипт GRB_LargerChoices для RPG Maker VX Ace в команде «Показать выбор» отображать выборы, занимающие больше одной строки.

(Это скрипт для VX Ace. Также доступна версия для MV: GRB_LargerChoices для MV.)

Чтобы сделать выбор, в котором больше одной строки, добавьте первой командой внутри выбора комментарий. В комментарии первая строка должна быть «ТЕКСТ ВЫБОРА:» (именно заглавными буквами; можно на других языках: «ТЭКСТ ВЫБАРУ:», «ТЕКСТ ВИБОРУ:» или «CHOICE TEXT:»). Тогда следующие строки комментария будут использоваться как текст выбора, вместо указанного в редакторе.

Вот скриншот:
setting.png


А вот как это будет выглядеть в результате:
result-4.png



Скрипт можно скачать здесь: GRB_LargerChoices.rb.txt
Полный код скрипта [ Нажмите, чтобы развернуть ]



Проект-пример: скачать TestLargeChoices.zip (1,5 МБ; или с зеркала на mega.co.nz; открывать в мейкере VX Ace).

Идею плагина подсказал Ruido в теме Как увел. количество строчек в диалоге выбора (спасибо ему!).
Последнее редактирование: 4 года 11 мес. назад от Dmy.
Администратор запретил публиковать записи гостям.
За этот пост поблагодарили: Kouta555, Leprikon01, Sypherot, DK, Cabbit, akito66, Noxmils

[VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы) 5 года 4 ч. назад #109815

  • Kouta555
  • Kouta555 аватар
  • Вне сайта
  • Светлый дракон
  • Сообщений: 576
  • Спасибо получено: 835
  • Проект месяца 1 местоПобедитель конкурсаПроект месяца 3 местоПроект месяца 2 местоРазработчик2 место ВетеранОратор
Прикольно, а для Mv такого не встречал?
Администратор запретил публиковать записи гостям.
За этот пост поблагодарили: Dmy, Noxmils

[VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы) 5 года 4 ч. назад #109816

  • akito66
  • akito66 аватар
  • Вне сайта
  • Светлый дракон
  • В Иркутске пески холодные, но когда ты рядом, мне становится теплее.
  • Сообщений: 835
  • Спасибо получено: 1487
  • ОраторКомпозиторПроект месяца 2 местоДаритель СтимкеяУчительПроект месяца 3 местоВетеранОрганизатор конкурсовРазработчикПаладин
У меня по какой то причине не видит текст написанный в комментарии.
Скопировал с демки чтобы точно косяков не было, толку нет.
(Есть вероятность конфликта с Title Large Choices Author: Hime


долго мучился с переставлением скриптов местами, если твой ставить в самом верху то все работает, при этом должен быть исправен Window_NameInput иначе будет пустота в любом случае. У меня Window_NameInput
оказался не рабочим. Как связанно мне не понятно, и нашел случайно, исправляя другой косяк.


h57a6930.png
Последнее редактирование: 4 года 11 мес. назад от akito66.
Администратор запретил публиковать записи гостям.
За этот пост поблагодарили: Dmy

[VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы) 5 года 4 ч. назад #109817

  • akito66
  • akito66 аватар
  • Вне сайта
  • Светлый дракон
  • В Иркутске пески холодные, но когда ты рядом, мне становится теплее.
  • Сообщений: 835
  • Спасибо получено: 1487
  • ОраторКомпозиторПроект месяца 2 местоДаритель СтимкеяУчительПроект месяца 3 местоВетеранОрганизатор конкурсовРазработчикПаладин
Коута Дмай вверху подписал специально что такой же сделал для МВ. Попрошу быть внимательнее.
Последнее редактирование: 5 года 4 ч. назад от akito66.
Администратор запретил публиковать записи гостям.
За этот пост поблагодарили: Dmy

[VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы) 4 года 11 мес. назад #110676

  • akito66
  • akito66 аватар
  • Вне сайта
  • Светлый дракон
  • В Иркутске пески холодные, но когда ты рядом, мне становится теплее.
  • Сообщений: 835
  • Спасибо получено: 1487
  • ОраторКомпозиторПроект месяца 2 местоДаритель СтимкеяУчительПроект месяца 3 местоВетеранОрганизатор конкурсовРазработчикПаладин
Dmy при тестировании более детальном из-за скрипта Title Large Choices
Author: Hime возникает периодическое обрубание половины вариантов выбора, он не стабильный, то есть то нет.

Детально разобравшись и обнаружил что с версией 13 года проблем нет. а вот со скриптом 15 года есть проблемы.

Возможно стоило бы Dmy выпустить патч совместимости, потому что вместе они будут просто шикарным дополнением к выбору! : )

(Вот два кода от скрипта)
1
=begin
#==============================================================================
 Title Large Choices
 Author: Hime
 Date: Nov 18, 2013
------------------------------------------------------------------------------
 ** Change log
 Nov 18, 2013
   - updated to preserve the event page's original list
 Apr 10, 2013
   - added option to disable automatic show combining
 Mar 26, 2013
   - fixed bug where cancel choice was not properly updated
 Jan 12, 2013
   - fixed bug where the first set of nested options were numbered incorrectly
 Dec 7, 2012
   - implemented proper branch canceling
 Dec 6, 2012
   - Initial release
------------------------------------------------------------------------------   
 ** Terms of Use
 * Free to use in non-commercial projects
 * Contact me for commercial use
 * No real support. The script is provided as-is
 * Will do bug fixes, but no compatibility patches
 * Features may be requested but no guarantees, especially if it is non-trivial
 * Preserve this header
------------------------------------------------------------------------------
 ** Description
 
 This script combines groups of "show choice" options together as one large
 command. This allows you to create more than 4 choices by simply creating
 several "show choice" commands.
------------------------------------------------------------------------------
 ** Installation
 
 Place this script below Materials and above Main
 
------------------------------------------------------------------------------
 ** Usage
 
 Add a show choice command.
 If you want more choices, add another one, and fill it out as usual.
 
 Note that you should only specify one cancel choice (if you specify more than
 one, then the last one is taken).
 
 For "branch" canceling, note that *all* cancel branches are executed.
 You should only have a cancel branch on the last set of choices
 
 You can disable automatic choice combining by enabling the "Manual Combine"
 option, which will require you to make this script call before the first
 show choice command
 
    combine_choices
 
 In order to combine choices together
#==============================================================================
=end
$imported = {} if $imported.nil?
$imported["TH_LargeChoices"] = true
#==============================================================================
# ** Configuration
#==============================================================================
module TH
  module Large_Choices
 
    # Turning this option on will require you to manually specify that
    # a sequence of Show Choice options should be combined
    Manual_Combine = false
 
#==============================================================================
# ** Rest of the script
#==============================================================================     
    Code_Filter = [402, 403, 404]
    Regex = /<large choices>/i
  end
end
 
class Game_Temp
 
  # temp solution to get this working
  attr_accessor :branch_choice
 
  def branch_choice
    @branch_choice || 5
  end
end
 
class Game_Interpreter
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # Clean up
  #-----------------------------------------------------------------------------
  alias :th_large_choices_clear :clear
  def clear
    th_large_choices_clear
    @first_choice_cmd = nil
    @choice_search = 0
    @combine_choices = false
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # Prepare for more choices
  #-----------------------------------------------------------------------------
  alias :th_large_choices_setup_choices :setup_choices
  def setup_choices(params)
 
    # Make a copy of our list so we don't modify the original
    @list = Marshal.load(Marshal.dump(@list))
 
    # start with our original choices
    th_large_choices_setup_choices(params)
 
    return if TH::Large_Choices::Manual_Combine && !@combine_choices
 
    # store our "first" choice in the sequence
    @first_choice_cmd = @list[@index]
 
    # reset branch choice
    $game_temp.branch_choice = @first_choice_cmd.parameters[1]
 
    # Start searching for more choices
    @num_choices = $game_message.choices.size
    @choice_search = @index + 1
    search_more_choices
  end
 
  def combine_choices
    @combine_choices = true
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. Check whether the next command (after all branches) is another choice
  # command. If so, merge it with the first choice command.
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def search_more_choices
    skip_choice_branches
    next_cmd = @list[@choice_search]
 
    # Next command isn't a "show choice" so we're done
    return if next_cmd.code != 102
 
    @choice_search += 1
    # Otherwise, push the choices into the first choice command to merge
    # the commands.
    @first_choice_cmd.parameters[0].concat(next_cmd.parameters[0])
 
    # Update all cases to reflect merged choices
    update_show_choices(next_cmd.parameters)
    update_cancel_choice(next_cmd.parameters)
    update_choice_numbers
 
    # delete the command to effectively merge the branches
    @list.delete(next_cmd)
 
    # Now search for more
    search_more_choices
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. Update the options for the first "show choice" command
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def update_show_choices(params)
    params[0].each {|s| $game_message.choices.push(s) }
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. If cancel specified, update it to reflect merged choice numbers
  # The last one is taken if multiple cancel choices are specified
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def update_cancel_choice(params)
 
    # disallow, just ignore
    return if params[1] == 0    
 
    # branch on cancel
    return update_branch_choice if params[1] == 5
 
    # num_choices is not one-based
    cancel_choice = params[1] + (@num_choices)
    # update cancel choice, as well as the first choice command
    $game_message.choice_cancel_type = cancel_choice
    @first_choice_cmd.parameters[1] = cancel_choice
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. Set the initial choice command to "branch cancel"
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def update_branch_choice
    branch_choice = $game_message.choices.size + 1
    $game_message.choice_cancel_type = branch_choice
    $game_temp.branch_choice = branch_choice
    @first_choice_cmd.parameters[1] = branch_choice
  end
 
  def command_403
    command_skip if @branch[@indent] != $game_temp.branch_choice - 1
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. For each branch, update it to reflect the merged choice numbers.
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def update_choice_numbers
 
    # Begin searching immediately after cmd 102 (show choice)
    i = @choice_search
 
    # Rough search for "When" commands. The search must skip nested commands
    while TH::Large_Choices::Code_Filter.include?(@list[i].code) || @list[i].indent != @indent
      if @list[i].code == 402 && @list[i].indent == @indent
        @list[i].parameters[0] = @num_choices 
        @num_choices += 1
      end
      i += 1
    end
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. Returns the next command after our choice branches
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def skip_choice_branches
    # start search at the next command
    # skip all choice branch-related commands and any branches
    while TH::Large_Choices::Code_Filter.include?(@list[@choice_search].code) || @list[@choice_search].indent != @indent
      @choice_search += 1
    end
    return @choice_search
  end
end

2
 
=begin
#==============================================================================
 Title: Choice Options
 Author: Hime
 Date: Sep 13, 2015
------------------------------------------------------------------------------
 ** Change log 
 Sep 13, 2015
   - fixed cancel choice
 Jun 14, 2015
   - multiple conditional texts can be applied. The ones added later have 
     higher priority
 May 2, 2015
   - added support for conditional text
 Jan 2, 2015
   - fixed bug where choice window doesn't reflect choice size
 Nov 29, 2014
   - removed choice scrolling and visible choice limits
 Jul 6, 2014
   - fixed bug where disabling choices will produce incorrect cancel branching
 Jul 5, 2014
   - fixed bug where cancel branch was not included in the choices
 Nov 17, 2013
   - choice formulas are now evaluated in the interpreter (rather than
     Game_Message)
 Oct 18, 2013
   - added "disable_color" option
 Jun 9, 2013
   - bug fix: last choice was not colored correctly
 Apr 10, 2013
   - new lines automatically removed for "text" option
 Apr 9, 2013
   - added "text" choice option
 Mar 8, 2013
   - fixed a copy-by-reference issue
 Mar 6, 2013
   - hidden choice fixed
   - new script interface added
 Dec 6, 2012
   - removed multiple choice implementation to be more flexible
   - implemented scrolling choices
 Dec 4, 2012
   - added support for built-in choice editor
   - initial release
------------------------------------------------------------------------------   
 ** Terms of Use
 * Free to use in non-commercial projects
 * Contact me for commercial use
 * No real support. The script is provided as-is
 * Will do bug fixes, but no compatibility patches
 * Features may be requested but no guarantees, especially if it is non-trivial
 * Preserve this header
------------------------------------------------------------------------------
 ** Description
 
 This script provides extended control over choices.
 
 You can add "choice options" to each choice for further control over how
 they should appear, when they should appear, ...
--------------------------------------------------------------------------------
 ** Installation
 
 Place this script below Materials and above Main
 
------------------------------------------------------------------------------
 ** Usage
 
 To add choice option, use one of the methods defined in the reference section.
 For example, if you want to hide a choice 1 if actor 1's level is less than 5,
 you would write
 
   hide_choice(1, "$game_actors[1].level < 5")
 
------------------------------------------------------------------------------
 ** Reference
 
 The following options are available
 
 Method: disable_choice
 Effect: disables choice if condition is met
 Usage:  Takes a string representing a boolean statement. For example,
         "$game_actors[1].level > 5" means that the condition will only be
         selectable if actor 1's level is greater than 5.
 
 Method: hide_choice
 Effect: hides choice if condition is met
 Usage:  Takes a string representing a boolean statement. For example,
         "$game_party.gold < 2000" means that the condition will not be shown
         if the party's gold is less than 2000
 
 Method: color_choice
 Effect: Very simple text color changing based on system colors
 Usage:  Takes an integer as the text color, based on the system colors.
         (eg: 2 is red by default). Check the "Window.png" file in your
         RTP folder to see the default colors
 
 Method: text_choice
 Effect: Sets the text of the choice to the custom text.
 Usage:  Takes a string that will replace whatever you place in the choice 
         editor. This allows you to exceed the 50-char limit. Additionally,
         you can specify a second string which is a condition. If the condition
         is met, only then will this text be applied. When multiple text choice
         calls are applied, priority is given to the last script call.
------------------------------------------------------------------------------
 ** Compatibility
 
 This script must be placed below Large Choices
------------------------------------------------------------------------------
 ** Credits
 
 Enelvon, for scrolling choices implementation
#==============================================================================
=end
$imported = {} if $imported.nil?
$imported["TH_ChoiceOptions"] = true
#==============================================================================
# ** Configuration
#==============================================================================
module Tsuki
  module Choice_Options
 
  end
end
#==============================================================================
# ** Rest of the script
#==============================================================================
class Game_Message
  attr_reader   :choice_map
  attr_accessor :orig_choices
  attr_accessor :choice_options
 
  alias :th_choice_options_clear :clear
  def clear
    th_choice_options_clear
    clear_choice_options
    @choice_map = []
    @orig_choices = []
  end
 
  def clear_choice_map
 
  end
 
  # Hardcode...
  def clear_choice_options
    @choice_options = {}
    @choice_options[:condition] = {}
    @choice_options[:hidden] = {}
    @choice_options[:color] = {}
    @choice_options[:text] = {}
    @choice_options[:cond_text] = {}
    @choice_options[:disable_color] = {}
  end
 
  # Just hardcode. Refactor later.
  def set_choice_option(type, num, arg)
    case type
    when :condition
      @choice_options[type][num] = arg
    when :hidden
      @choice_options[type][num] = arg
    when :color
      @choice_options[type][num] = arg.to_i
    when :text
      arg[0].gsub!("\n", "")
      @choice_options[type][num] ||= []
      @choice_options[type][num] << arg
    when :disable_color
      @choice_options[type][num] = arg.to_i
    else
      return
    end
  end
 
  def get_choice_option(type, num)
    return @choice_options[type][num]
  end
 
  def choice_hidden?(num)
    return @choice_options[:hidden][num]
  end
end
 
class Game_Interpreter
 
  alias :th_choice_options_setup_choices :setup_choices
  def setup_choices(params)
    # start with our original choices
    th_choice_options_setup_choices(params)
    replace_choice_texts
    setup_choice_map
  end
 
  def replace_choice_texts
    $game_message.choices.size.times do |i|
      data = $game_message.get_choice_option(:text, i+1)  
      next unless data
      data.reverse.each do |text, cond|      
        if eval_choice_condition(cond)
          $game_message.choices[i] = text
          break
        end
      end
    end
  end
 
  #-----------------------------------------------------------------------------
  # New. Go through hidden choices and map the indices appropriately.
  # The list of choices should only contain the list of visible choices
  # since other classes probably don't expect to have to check whether
  # a choice is hidden or not
  #-----------------------------------------------------------------------------
  def setup_choice_map
    $game_message.orig_choices = $game_message.choices.clone
    $game_message.choices.clear
    $game_message.orig_choices.each_with_index do |choice, i|
      next if choice_hidden?(i+1)
      $game_message.choices.push(choice)
      $game_message.choice_map.push(i)
    end
 
    # Add "branch" choice to the list. Remember to subtract 1 since it's always
    # the last one. The assumption here is that the branch choice is never
    # hidden...
    if $game_message.choice_cancel_type > 0
      $game_message.choice_map.push($game_message.orig_choices.size )
    end
 
    # We need to update the cancel choice.      
    # Cancel choice of 0 means it is disallowed.
    if $game_message.choice_cancel_type == 0
      ###
    
    # By default, the last choice is the branch choice, so we just set it to the
    # last one in our choice map
    elsif $game_message.choice_cancel_type == $game_message.orig_choices.size + 1
      $game_message.choice_cancel_type = $game_message.choice_map.size
    # Canceling is allowed, but the cancel choice is hidden, so we disallow
    # canceling by setting it to zero
    elsif choice_hidden?($game_message.choice_cancel_type) || choice_disabled?($game_message.choice_cancel_type)
      $game_message.choice_cancel_type = 0      
    end
 
    # redefine the choice proc
    $game_message.choice_proc = Proc.new {|n|
      @branch[@indent] = $game_message.choice_map[n] || 4
    }
  end
 
  # Return true if the choice is hidden
  def choice_hidden?(n)
    $game_message.get_choice_option(:hidden, n)
  end
 
  def choice_disabled?(n)
    $game_message.get_choice_option(:condition, n)
  end
 
  # add a choice option
  def choice_option(type, choice_num, arg)
    $game_message.set_choice_option(type.to_sym, choice_num, arg)
  end
 
  def hide_choice(choice_num, condition)
    $game_message.set_choice_option(:hidden, choice_num, eval_choice_condition(condition))
  end
 
  def disable_choice(choice_num, condition)
    $game_message.set_choice_option(:condition, choice_num, eval_choice_condition(condition))
  end
 
  def color_choice(choice_num, value)
    $game_message.set_choice_option(:color, choice_num, value)
  end
 
  def disable_color_choice(choice_num, value)
    $game_message.set_choice_option(:disable_color, choice_num, value)
  end
 
  def text_choice(choice_num, text, condition="")
    $game_message.set_choice_option(:text, choice_num, [text, condition])
  end
 
  def eval_choice_condition(condition, p=$game_party, t=$game_troop, s=$game_switches, v=$game_variables)
    return true if condition.empty?
    eval(condition)
  end
end
 
class Window_ChoiceList < Window_Command
 
  def update_placement
    self.width = [max_choice_width + 12, 96].max + padding * 2
    self.width = [width, Graphics.width].min
    self.height = fitting_height($game_message.choices.size)
    self.x = Graphics.width - width
    if @message_window.y >= Graphics.height / 2
      self.y = @message_window.y - height
    else
      self.y = @message_window.y + @message_window.height
    end
  end
 
  # Overwrite. Apply choice options when making text
  def make_command_list
    $game_message.orig_choices.each_with_index do |choice, i|
      next if $game_message.choice_hidden?(i+1)
      condition = $game_message.get_choice_option(:condition, i+1)
      condition_met = condition.nil? ? true : !condition
      add_command(choice, :choice, condition_met)
    end
  end
 
  # Apply font-related choice options when drawing choices
  alias :th_multiple_choice_draw_item :draw_item
  def draw_item(index)
    set_choice_color(index)
    th_multiple_choice_draw_item(index)
  end
 
  # I have my own font settings for each option so don't need the default
  def reset_font_settings
  end
 
  # New. Apply font settings
  def set_choice_color(index)
    color = $game_message.get_choice_option(:color, $game_message.choice_map[index] + 1)      
    disable_color = $game_message.get_choice_option(:disable_color, $game_message.choice_map[index] + 1)      
    if color && command_enabled?(index)
      change_color(text_color(color), command_enabled?(index))
    elsif disable_color && !command_enabled?(index)
      change_color(text_color(disable_color), command_enabled?(index))
    else
      change_color(normal_color, command_enabled?(index))
    end
  end
end
Последнее редактирование: 4 года 11 мес. назад от akito66.
Администратор запретил публиковать записи гостям.
За этот пост поблагодарили: Dmy

[VX Ace] GRB_Larger Choices (многострочные выборы) 4 года 11 мес. назад #110677

  • Dmy
  • Dmy аватар
  • Вне сайта
  • Заблокирован
  • Сообщений: 1142
  • Спасибо получено: 2477
  • Поддержка ФондаОраторДаритель СтимкеяПроект месяца 3 местоРазработчикВетеранЗа 2 место на конкурсе маппингаУчительПаладинПрограммист Ruby
Их очень сложно сделать совместимыми. (Оба влияют на одну и ту же вещь — на команду показа выбора. Причём Large Choices добавляет в неё прокрутку, а мой плагин делает размеры разных пунктов неравными. В мейкере весь код прокрутки рассчитан на то, что пункты равного размера, поэтому это сочетание требует переписать много стандартной логики прокрутки.)

Чтобы сделать их совместимыми, нужно написать больше кода, чем уже написано в самом плагине.

Скорее всего я этого делать не буду, увы.
Последнее редактирование: 4 года 11 мес. назад от Dmy.
Администратор запретил публиковать записи гостям.
Модераторы: NeKotZima
Время создания страницы: 0.337 секунд